refrent prawny/specjalista w Departamencie Kontroli i Naruszeń

Urząd Ochrony Danych Osobowych

poszukuje kandydatów na stanowisko:

 referenta prawnego/specjalisty

w Departamencie Kontroli i Naruszeń

 

Główne obowiązki:

  1. Przeprowadzanie kontroli krajowych i międzynarodowych w zakresie zgodności  przetwarzania danych z przepisami o ochronie danych osobowych.
  2. Sporządzanie protokołów z poszczególnych czynności kontrolnych oraz sporządzanie     protokołów kontroli.
  3. Praca analityczna nad materiałem dowodowym z przeprowadzonych kontroli.
  4. Analiza zgłoszeń naruszeń ochrony danych osobowych.
  5. Prowadzenie postepowań administracyjnych w zakresie uchybień stwierdzonych w toku kontroli oraz na podstawie analizy zgłoszonych przez administratorów naruszeń ochrony danych osobowych.
  6. Opracowywanie projektów decyzji o postanowień Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  7. Sporządzanie projektów pism procesowych w toku postępowań przed sądami oraz wtoku innych postepowań
  8. Sporządzanie pism, opracowań, analiz w ramach uczestnictwa w pracach międzynarodowych   organizacji i instytucji zajmujących się problematyką ochrony Danych osobowych. .

  Wymagania niezbędne  w przypadku ubiegania się o stanowisko:

1)    specjalisty – ukończone studia wyższe magisterskie na kierunku prawo lub administracja oraz przynajmniej roczny staż pracy udokumentowany świadectwem pracy,

2)    referent prawny – ukończone studia wyższe magisterskie na kierunku prawo.

 Inne wymaganie niezbędne:

1)    znajomość regulacji prawnych dotyczących ochrony danych osobowych,

2)    znajomość procedury administracyjnej,

3)    umiejętność pracy w zespole,

4)    umiejętność analitycznego myślenia, 

5)    znajomość obsługi komputera w środowisku Windows,

6)    pracownikiem urzędu państwowego nie może być osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.

     Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli  urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.

 Wymagania pożądane:

1)    doświadczenie w prowadzeniu postepowań administracyjnych i przygotowywaniu decyzji  administracyjnych,

2)    umiejętność planowania i dobra organizacja pracy własnej,

3)    komunikatywność.

 Mile widziane:

  1. Doświadczenie w zarządzaniu bezpieczeństwem informacji, ciągłości działania oraz ochronie danych osobowych.
  2. Znajomość norm ISO 27001, ISO 27002, ISO 31000.
  3. Znajomość standardów i metodologii prowadzenia audytów.
  4. Znajomość języka angielskiego (minimum poziom B2).

 Oferujemy:

  • stabilne zatrudnienie - umowa o pracę, pierwsza umowa na czas określony  - 3 miesiące, z możliwością zawarcia kolejnej umowy na czas nieokreślony;
  • benefity płacowe: dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. 13-tka), dodatek za wysługę lat (od 5% do 20% wynagrodzenia w zależności od udokumentowanego stażu pracy), nagrody jubileuszowe.
  • możliwość uzyskania nagród okresowych za wyniki i osiągnięcia.
  • możliwość zakupu: grupowego ubezpieczenia na życie i zdrowie, pakietów opieki medycznej.
  • dofinansowanie do okularów do pracy przy monitorze ekranowym.
  • doskonała lokalizacja Urzędu, blisko stacji metra Warszawa – Dworzec Gdański.
  • możliwość pracy w systemie hybrydowym.
    • Pakiet socjalny:

1) dofinansowanie do  sportu i kultury,

2) dofinansowanie do wypoczynku  pracowników i ich dzieci,

3) karty fitness (Benefit system),

4) atrakcyjne oprocentowane pożyczki na cele mieszkaniowe (np. remont mieszkania)  z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.

  • możliwość przystąpienia do Pracowniczych Planów Kapitałowych.

 Wymagane dokumenty:

1)    informacje, o których mowa w art. 221 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy tj. imię (imiona)  i nazwisko, data urodzenia, dane służące do kontaktowania się z kandydatem (np. numer  telefonu, adres do  korespondencji),  wykształcenie, kwalifikacje zawodowe oraz przebieg  dotychczasowego  zatrudnienia,

2)    kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie w zakresie niezbędnym do aplikowania  na  wybrane stanowisko,

3)    kopie dokumentów potwierdzających przebieg zatrudnienia w zakresie niezbędnym  do aplikowania na wybrane stanowisko,

4)    oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później

5)  w przypadku chęci uczestnictwa w kolejnych naborach prowadzonych przez UODO, proszę  o umieszczenie oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych  w celu wykorzystania ich w kolejnych naborach prowadzonych przez UODO przez okres najbliższych 6 miesięcy.

 Oświadczenie, o którym mowa w punkcie „Wymagane dokumenty” w pozycji 5)  może być sformułowane w następujący sposób:

[ ] Wyrażam zgodę* na przetwarzanie danych osobowych w celu wykorzystania ich  w  kolejnych naborach prowadzonych przez UODO przez okres najbliższych 6 miesięcy.

*- Zaznacz krzyżykiem właściwe pole wyboru

Cofnięcie zgody na przetwarzanie danych osobowych nie  ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na  podstawie zgody  przed jej cofnięciem.

           

                     

 

                                 .......................................................

                                                 Podpis kandydata do pracy

Oferty złożone lub nadesłane po terminie oraz oferty niekompletne nie będą rozpatrywane.

 Sposób składania dokumentów:

1)      dokumenty z dopiskiem tj.:  „referent prawny DKN” lub „specjalista DKN” w zależności od stanowiska na które Państwo aplikują,  należy składać osobiście w siedzibie Urzędu Ochrony Danych Osobowych, drogą elektroniczną na stronie: https://cv.uodo.gov.pl lub przesłać w zamkniętej kopercie na adres: Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa,

2)      termin składania ofert: 12 lutego 2025 r. W przypadku wysyłania pocztą decyduje data  stempla pocztowego, a w przypadku wysyłania drogą elektroniczną lub osobistego dostarczenia  dokumentów decyduje data wpływu do Urzędu Ochrony Danych Osobowych. CV zawierające dane o których mowa w art. 221 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.  Kodeks  pracy, oraz wszystkie składane oświadczenia powinny być opatrzone podpisem,

3) do składania dokumentów zapraszamy osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności,

3)   do dokumentów sporządzonych w języku obcym należy dołączyć tłumaczenie tych  dokumentów,

4)  osoby, których oferty zostaną pozytywnie rozpatrzone, będą powiadomione o terminie rozmowy,

5)  osoby, których oferty zostaną rozpatrzone negatywnie, nie będą o tym informowane, a oferty zostaną komisyjnie zniszczone po zakończeniu rekrutacji, z wyłączeniem ofert osób, które wyraziły zgodę na ich wykorzystanie, w kolejnych naborach prowadzonych przez UODO przez okres najbliższych 6 miesięcy. 

7) złożonych dokumentów nie zwracamy,

 Informacje dodatkowe:

1) w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej, wyniósł mniej niż 6 %,

2) wynagrodzenie jest ustalane indywidualnie,

3) dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 22 5310374.

 Proces rekrutacji:

  • weryfikacja dokumentów aplikacyjnych,
  • rozmowa kwalifikacyjna.

 Warunki pracy:

  • miejsce wykonywania pracy: Urząd Ochrony Danych Osobowych w Warszawie,
  • praca wykonywana na podstawie umowy o pracę , w wymiarze pełnego etatu,
  • praca z monitorem ekranowy w wymiarze  7,5 godziny dziennie,
  • użytkowanie sprzętu biurowego,
  • praca w pozycji wymuszonej,
  • budynek częściowo dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

 Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych

Klauzula informacyjna dla osób kandydatów do pracy w UODO

1. Administrator

Administratorem Państwa danych przetwarzanych w ramach procesu rekrutacji jest Urząd Ochrony    Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, jako pracodawca, za którego czynności  z zakresu prawa pracy dokonuje Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

2. Inspektor ochrony danych

Mogą się Państwo kontaktować z wyznaczonym przez Prezesa UODO inspektorem ochrony danych osobowych pod adresem:

-       Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa;

-       e-mail: iod@uodo.gov.pl

3. Cel i podstawy przetwarzania

Państwa dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy[1] będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego[2].

Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda[3] na przetwarzanie tych danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.  

Urząd Ochrony Danych Osobowych będzie przetwarzał Państwa dane osobowe, także w kolejnych naborach pracowników jeżeli wyrażą Państwo na to zgodę[4], która może zostać odwołana w dowolnym czasie.

4. Odbiorcy danych osobowych

Państwa dane osobowe mogą być przekazane wyłącznie podmiotom, które uprawnione są do ich otrzymania przepisami prawa. Ponadto mogą być one ujawnione podmiotom, z którymi UODO zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych dla systemów informatycznych   wykorzystywanych przy ich przetwarzaniu.

5. Okres przechowywania danych

Państwa dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane do zakończenia procesu rekrutacji.

W przypadku wyrażonej przez Państwa zgody na wykorzystywane danych osobowych dla  celów  przyszłych rekrutacji, Państwa dane będą przechowywane przez  6 miesięcy.

6. Prawa osób, których dane dotyczą

Mają Państwo prawo do:

- dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;

- sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;

- ograniczenia przetwarzania danych osobowych;

- usunięcia danych osobowych;

- wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2,  00 - 193 Warszawa).

7. Informacja o wymogu podania danych

Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy jest  niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.


[1]Art. 221  ustawy z 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy  (dalej: Kp) oraz Rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 grudnia 2018 r. w  sprawie dokumentacji pracowniczej;

[2]Art. 221 § 1 pkt. 4 – 6 Kp w zw z. z art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.) (dalej: RODO).  W przypadku danych określonych w art. 221 § 1 pkt. 1 – 3 Kp podstawą jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;

[3]Art. 6 ust. 1 lit a RODO, a w przypadku danych osobowych szczególnych kategorii art. 9 ust.2 lit. a RODO;

[4]Art. 6 ust. 1 lit a RODO;

 

Podmiot udostępniający: Dział Kadr
Wytworzył informację:
user Dorota Choynowska
date 2025-01-13
Wprowadził informację:
user Małgorzata Jędrychowska
date 2025-01-13 12:01:47
Ostatnio modyfikował:
user Małgorzata Jędrychowska
date 2025-01-13 13:05:22